Топ намирници што се препорачуваат ако сакате да бидете здрави и да доживеете сто години

loading...

Од топ 10 намирници што се препорачуваат ако сакате да бидете здрави и да доживеете сто, половина се мешунки – леќа, соја, кикирики, наут и црн грав, вели Дан Бутнер, соработник на порталот „Make it“.

Тој го обиколил светот пред неколку години и ги посетил Окинава во Јапонија, Никоја во Костарика, Икарија во Грција, Лома Линда во Калифорнија и Сардинија во Италија – сите „Сини зони“ – за да открие што јадат најдолговечните луѓе на светот. Паралелно, тој се консултирал со водечките светски нутриционисти во врска со храната што го „продолжува животот“.

Резултатите од проектот на кој работеше го изненадиле доста – се покажа дека здравјето и долговечноста можат да бидат поврзани со некои многу едноставни јадења.

На полуостровот Никоја, тие честопати го започнуваат денот со топла пченкарна тортилја полнета со солен црн грав. На Сардинија, за ручек има супа, полна со различни мешунки. На јапонскиот остров Окинава, вечерата обично вклучува пржен грашок, соја или мунго грав.

„Во секоја Сина зона што сум ја посетил, генерации готвачи ги направија мешунките клучна состојка во нивните најпопуларни рецепти“, забележа Бутнер.

Неговите опсервации беа поддржани и од научни студии. Студија од 2004 година на луѓе на возраст над 70 години во три различни култури ширум светот покажа дека на секои две лажици грав дневно консумирани од страна на поединци, ризикот од смрт е намален за 8 проценти.

Истражувањата покажаа дека мешунките не само што обезбедуваат сложени јаглехидрати, протеини и минерали во количините што му се потребни на нашето тело, туку исто така ни снабдуваат со растителни влакна потребни за нашите микробиоми, зајакнувајќи го имунитетот.

Црниот грав, на пример, што жителите на Никоја го јадат скоро во секој оброк, имаат 10 пати поголема содржина на антиоксиданти од иста количина портокали, а во исто време е многу ефтин и лесен за подготовка. Слична е состојбата и со мешунките што се јадат во други земји, а што се однесува до нашите – „навалете“ на грав, грашок, боранија, леќа… Бидејќи луѓето од „Сините зони“ не го достигнуваат својот 100-ти роденден потпирајќи се само на супериорни гени, но исто така избегнување на дебелина, дијабетес, срцеви заболувања, деменција и рак подобро од другите.

Translate »